poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMPoniedziałek, 17.06.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
Chimeryki 2
slam?
Poezja dla dzieci
"Na początku było sł...
FRASZKI
Chimeryków c.d.
Limeryki
,, limeryki"
Co to jest poezja?
playlista- niezapomn...
Ostatnio dodane Wiersze
zwariowana prabajka
Cuda i cudeńka
O planowaniu rowerow...
Przekaz materii
wyścig
Rekapitulacja
Drapki
Tak ciepło i Chwytliwy
dokąd
Tam-tam
Wiersz - tytuł: wolność artystycznej ekspresji
stoisz na rozdrożu krzyży
siła jest w nas
miłość i strach przenikają
emocje każdego dnia
malujesz palcem ptaki
malujesz rybę tak robił nasz Pan
jesteś wolny sterowany przez lata
Dodane przez jaropasztii dnia 08.09.2010 15:44 ˇ 13 Komentarzy · 550 Czytań · Drukuj
Komentarze
Christos Kargas dnia 08.09.2010 16:52
1. Rozdroże krzyży?
2. Literówka
3. Miłość i strach przenikają emocję? jakie emocje?
4. Jaki Pan malował rybę? Czy autor wie, co piszę. Bo mi się wydaje, że wiem, co chciał napisać, ale czegoś istotnego zabrakło i zakrzywiło jego wiedzę.
5. Wolny sterowany?
No, cóż.
barbaramikołowska dnia 08.09.2010 16:59
Też mam wątpliwości do rozdroża krzyży. Co innego rozdroża, a co innego krzyże. Literówkę zauważyłam również. Pan nie malował ryby, tu masz błąd logiczny. I przyznaję, że nie rozumiem ostatniego wersu. Co znaczy być sterowanym przez lata?
moderator2 dnia 08.09.2010 17:04
Literówka w "przenikają" została poprawiona.
bols dnia 08.09.2010 18:02
Autor, jak się wydaje, podważa koherencje między przedmiotem-symbolem, a słowem- znaczeniem, wynikającymi z kulturowych asocjacji,
prowokuje do myślenia na temat intencji i możliwości artysty, który uwikłany jest w kulturowy kontekst.
barbaramikołowska dnia 08.09.2010 18:09
Prowokuje, ale czym?
nieza dnia 08.09.2010 19:10
niekoniecznie artystyczna ekspresja
Christos Kargas dnia 08.09.2010 19:33
bols -
To ciekawe, co piszesz. Czy jednak piszesz to na podstawie zaserwowanego tekstu, czy też starając się li tylko zinterpretować tytuł? Inaczej mówiąc komentujesz konkretny tekst czy intencją liryczną?
Inne bardzo frapujące pytania, które wypływają z Twojej wypowiedzi to kontemplacja na temat tego jakie ma możliwości artysta, który jest uwikłany w kulturowy kontekst; czy istnieje artysta, który nie jest uwikłany w kulturowy kontekst, czym jest "kulturowy kontekst" i czy możliwości z nim wiązane są poruszone w powyższym tekście i czy każdy merytoryczny błąd w tekście da się usprawiedliwić próbą wyjścia z ram, nawet wtedy, kiedy nie rodzi to żadnych wartości artystycznych, albo inaczej: "czy w konkretnym przypadku rodzi i jeśli - jakie"?
sterany dnia 08.09.2010 20:09
kreatywność artysty ma polegać na rzucaniu kości?
czy patyczki I Ching wszystko załatwią
:)
pozdrawiam
bols dnia 08.09.2010 21:01
tak, tekst sprowokował takie refleksje.
Niejako zawodowo formułuję wypowiedzi na temat sztuki. Nie chciałabym tu szczegółowo analizować treści przekazu, odnosić się do symboli w nim zawartych, a tym bardziej, do formy wiersza; bo nie w tym rzecz.
Prowokacje, łamanie ustalonych kodów znaczeniowych, wartości estetycznych, są nieodłącznie związane ze sztuką współczesną, niezależnie od tego, czy ktoś to akceptuje, czy też nie.
Czas weryfikuje postawy, czasem wydawałoby się szokujące i irracjonalne.

Starałam się zobiektywizować przestrzeń przekazu, pokazać jaką może nieść wartość;
w taki sposób podchodzę do sztuki, a do tego zainspirował mnie tytuł.
Christos Kargas dnia 08.09.2010 22:03
Tylko, że tu nie ma szokujących treści ani niczego irracjonalnego, tylko treści, które kłócą się z wiedzą na dany temat, pytanie do czego miałoby to służyć i dlaczego w tak niepoetycki sposób? Chodzi mi o to, że forma wiersza i nawet literówka wskazywałby na to, że tekst nie był należycie przemyślany, że napisano, być może "na kolanie" w okienku, co przeniosły akurat opuszki na klawiaturę. Forma każe mi powątpiewać, co do świadomości i intencjonalności zastosowanych fraz.
Wobec tego, że nie chcesz zdradzić, jak widzisz przekazy z tekstu, pozostanę ze swoim przekonaniem.
bols dnia 08.09.2010 22:56
Christos, to teraz - podejdę do tego tekstu wrażeniowo albo subiektywnie,
po pierwsze-tytuł wskazuje na wypowiedź ekspresyjną, nieuporządkowaną w sensie intelektualnym, każdą frazę czytam oddzielnie, to mi pozwala wypełnić przestrzeń zaznaczoną przez Autora tekstu projekcją moich skojarzeń
rozdroża krzyży- skrzyżowanie dróg życiowych, w kontekście - drogi krzyżowej,odczuwasz/różne/ emocje każdego dnia, malujesz- wydaje się, że robisz, co chcesz, a tylko powtarzasz gesty i naśladujesz- więc nie jesteś wolny od historii kultury, ludzkości, więc nie mów, że jesteś wolny...
tak to czytam.
Christos Kargas dnia 08.09.2010 23:16
bols -
Widzisz Beato, o to mi właśnie chodziło. Piszesz nie tyle o Twoich subiektywnych wrażeniach ile abstrahujesz od zapisu, by uchwycić liryczną intencję. Tymczasem zarówno intencja jak i cały koncept rozbijają się o zapis. Zauważ, że przecież jest mnóstwo różnych sposobów by wyrazić to, o czym opisujesz jako swoje wrażenia, a my tutaj mamy dać opinię o tym dokładnym sposobie, jaki został tutaj zastosowany. Dlatego właśnie zaznaczyłem, że kiedy czytam takie wersy jak:
"malujesz rybę tak robił nasz Pan"
wątpię, co do świadomości zastosowania nieścisłości ponieważ nie widzę celowości i nie wiem czy to jest "zabieg" czy bubel". Gdyby wiersz był zapisany czystą, estetyczną polszczyzną i dawał znać, że odwrócone znaki mają jakiś cel, choćby na przykład poprzez wskazywanie na to, że nie możemy przekręcać kulturowe symbole, czy fakty z naszej historii, a to nas ogranicza, byłbym skłonny uznać, że to udany wiersz. Podobnie jest z "rozdrożami" a nie np. "rozstajami" krzyży. Tym bardziej, że widnieję tutaj jak klamra. Cóż, nie przekonuje mnie ten tekst, chociaż skłonny jestem uznać, że linia jego obrony jaką obrałaś może mieć zaczepienie w intencji, jaką przyświecał autorowi, ale równie dobrze może okazać się tylko podporą, czy nadbudową bez bazy, jak kto ongiś mawiano ;)
rodi dnia 09.09.2010 05:46
temat niby na czasie, ale mnie osobiscie sie przejadlo
bardzo powielany watek (ostatnimi czasy)

nie mowi jednak do mnie
moze przez uprzedzenia (wlasne)

pozdrawiam
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
XVIII OkP o "Cisową ...
V edycja OKP im. K. ...
poezja_org
Spotkanie Noworoczne
Nagroda Literacka m....
VII OKL im. Bolesław...
XVIII Konkurs Liter...
Zaduszki literackie
U mnie leczenie szpi...
XXIX OKL Twórczości ...
Użytkownicy
Gości Online: 23
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

67913574 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005