poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMPiątek, 19.04.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
Co to jest poezja?
EKSPERYMENTY
playlista- niezapomn...
Chimeryków c.d.
"Na początku było sł...
Ksiądz Jan Twardowski
Bank wysokooprocento...
Monodramy
,, limeryki"
HAIKU
Ostatnio dodane Wiersze
Julia Milu
Roszada w niedoczasie
Miłość
Wierßcz
eteryczny avatar
Reszta została w myś...
Anihilacja
Cichosza
Dafno! Ciebie nie c...
Szczegóły
Wiersz - tytuł: labirynt /art brut/
-nie
to-
nie

aż wreszcie ktoś podaje ołówek
grafitowa kreska
prowadzi cię za rękę

/trzymaj się zawsze swojej strony
tej pod spodem/
rozwiniesz się z kłębka

pętelka?

zakręcisz, to proste.


Dodane przez bols dnia 07.11.2013 13:09 ˇ 22 Komentarzy · 993 Czytań · Drukuj
Komentarze
mag_nath dnia 07.11.2013 13:27
chyba nie zawsze się da zakręcić, a nawet jeśli - to nie zawsze efekty są zadowalające. ;)
Wdzięcznie i precyzyjnie.
Jacom Jacam dnia 07.11.2013 14:29
:-)
bols dnia 07.11.2013 15:48
mag_nath, zakręcić czasem trzeba, nawet jeśli efekty nie będą zadowalające, dzięki.

Jacom Jacam, dzięki za przeczytanie.
lir dnia 07.11.2013 16:16
Uwaga niby na marginesie. Notatka zmieniona w poezje.
Pozdrawiam,lir
haiker dnia 07.11.2013 17:28
Mocno, chyba na granicy, ekwilibrystycznie w pierwszej.

Ołówek i grafitowa kreska - ok, ale po co dopisywać "za rękę" i "cię". Ręka jest domyślna, a jeśli chce się zostawić otwarcie na inną możliwość (np. wodzenie oczami) to tym bardziej nie należy pisać.

Końcówka, właściwie druga połowa, o pętelkach, prostocie itp. zapatrzona w gry słowno-logiczne. Ze stratą dla treści. To jest trudne stawiać naprzeciwko krętliwość i prostość.
bols dnia 07.11.2013 17:39
lir, to dobrze, że jest też taka możliwość odczytania; lubię teksty otwarte, to tak na marginesie.
bols dnia 07.11.2013 17:58
haiker, tekst wiersza, to próba wejścia w mechanizm art brut, sztuki, która posiłkuje się głównie przeżyciem i instynktem, często alogicznym.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=436116606486143&set=a.436115966486207.1073741938.361067337324404&type=1&theater

może zbyt to ogólne, a może z mojego punktu widzenia wygląda to inaczej. Zwykle ręka prowadzi kreskę, tu jest odwrotnie.

To nie jest rysunek opanowany w sensie intelektualnym,
oczywiście inna sprawa, to wiersz i jego forma,
a końcówka?

Proste przeniesienie wahania w outsider art, za proste?
Ewa Włodek dnia 07.11.2013 20:44
a ja - przekornie, jeśli pozwolisz: pierwsza cząstka - nie, to nie! Łaski bez! I tak wszystko - (to już w ostatniej cząstce) guzik z pętelką!...Tak odczytałam Twój wiersz, ale mogę nie mieć racji. Tak nie zainspirował. Pozdrawiam serdecznie, Ewa
bols dnia 07.11.2013 21:05
Ewa Włodek,co chciałam powiedzieć?
Na pewno nie chciałam nikogo zmuszać do odczytania wiersza na jeden tylko sposób, tego jestem pewna, dziękuję.
RokGemino dnia 08.11.2013 08:06
A mnie ciągnie w stronę Tezeusza i Ariadny w N. J. lub w innym Wrocławiu np. Ada daje wykres i azymut, pomimo że jest jej obojętnym czy Tezek chwyci trop, jego paranija
RokGemino dnia 08.11.2013 08:07
paranoja, oczywiście.
bols dnia 08.11.2013 10:26
Ha, ha, ha...no tak, ten trop jest , jak widać, najbardziej wyraźny, mimo mojej intencji,
więc widzę, że trzeba by wzmocnić świadomość, żeby nie dawała pola do popisu podświadomości.
Tak czy inaczej - Ariadna źle na tym nie wyszła, chociaż są różne wersje tego mitu, dzięki.
bols dnia 08.11.2013 10:46
Dziękuję za wszystkie komentarze i pozdrawiam serdecznie Autorów.
Roman Rzucidło dnia 08.11.2013 13:05
Labirynt, symbol archetypowy, tutaj jakby lekko naszkicowany. Prowokuje do tego,by wypełniać puste miejsca. Jako ignorant w zakresie sztuk plastycznych nie wiem czym była lub jest "art brut", jednakże francuski przymiotnik "brut" wywołuje skojarzenia z czymś surowym, niewygładzonym. Miałby więc. to być zarys do rozwinięcia przez Czytelnika w jego wyobraźni ? Przyznaję, ta surowość wyobraźnię pobudza. Pozdrowienia z biblioteki w Nysie
bols dnia 08.11.2013 13:24
Roman Rzucidło, rozsławiasz bibliotekę w Nysie:)

Art brut łączy się również z twórczością ludzi z defektem psychicznym.
To co dla jednych jest proste, innym wydaje się nie do przeskoczenia.

Bardzo lubię Art Brut /zwaną również outsider art. Zdarza mi się uczestniczyć w procesie tworzenia, jestem zafascynowana samorodnym geniuszem niektórych osób.
Dzięki, musi być miło w tej bibliotece.
haiker dnia 08.11.2013 16:03
Pisałem dokładnie - prowadzenie jest domyślne za rękę, jeśli mamy coś. Ty piszesz o pochodzeniu tej kreski, ale to nie ma większego znaczenia - ważne jest co ta kreska pokazuje, jak wygląda. A jak powstała - co za różnica.

Opanowanie rysunku w sensie intelektualnym - to zawsze robisz. Możesz jedynie nie wnosić bagażu połączeń, albo je aktywnie wygaszać, lecz bez intelektu nie ma integracji spostrzeżeń.

Chyba trzeci raz w tym tygodniu przywołam nullum ingenium sine mixtura dementiae fuit. Problem gdy mylimy twórczość z bohomazami, tylko dlatego, że ich nie rozumiemy.

Jestem całymi swoimi rękami i nogami za artbrutalami.
Ewa Włodek dnia 08.11.2013 18:37
oj, boję się, że niezbyt jasno się wyraziłam w swoim komentarzu, albo - co tez możliwe - nie koniecznie właściwie zrozumiałam Twoją odpowiedź. Pisząc swój "strumyk myśli" pod Twoim wierszem nie chciałam się czepiać, tylko powiedzieć, że mniej więcej tak sobie wyobrażałam tok myślenia peela/ki. Jako coś rozstrzelonego, nie całkiem klarownego. Jakby peel/ka rysował/a bez przekonania, a nawet - pod pewnym przymusem, chcąc pokazać, że i tak nic z tego nie będzie. Zaś klimat wiersza przypomniał mi kiedyś-tam widziane prace schizofreników...Pozdrawiam serdecznie, Ewa
bols dnia 08.11.2013 22:18
Dla mnie ma znaczenie, czasem widzę psa, który wyprowadza swojego właściciela na spacer, wygląda to zupełnie inaczej, niż kiedy właściciel wyprowadza psa. Forma w sztuce, to język, którym artysta przekazuje treść, albo intencję.
Czasem intencją jest ekspresja /informel, n.p. Hans Hartung/.
Oczywiście kontrolowana w jakimś stopniu.
Spotkałam jeszcze inne rodzaje ekspresji - mechaniczną, automatyczną, psychomotoryczną. Czasem widać rozdźwięk pomiędzy psychiką a motoryką, mówi się wtedy o psychopatologii ekspresji.

Nie rozumiemy, bo przyzwyczajamy się do schematów i kalek.

To dobrze, zauważyłam, że jesteś otwarty na sztukę.
bols dnia 08.11.2013 22:19
Powyżej- odpowiedź dla haikera.
bols dnia 08.11.2013 22:33
Ewa Włodek, bardzo lubię Twoje i wszystkie inne interpretacje. Moja powściągliwość wynika z obawy przed prostym mechanizmem odwdzięczania się. Boję się, że stracę możliwość wysłuchiwania uwag krytycznych, które nie zawsze wymagają grzecznościowych zwrotów.
Więc raz jeszcze - odnoszę się z uwagą do wszystkich komentarzy, bo dzięki nim mam nadzieję widzieć więcej.

Dziękuję i pozdrawiam raz jeszcze:)
haiker dnia 09.11.2013 14:02
A czy zauważyłaś, że pominąłem - pisząc o rękach i nogach - głowę? To sztuka bez nadmiernego intelektualizowania, odwoływania się nie tyle do wiedzy, co edukacji. Taką sztukę lubię i popieram - jest jak bezpośredni zapis. Interpretacje zostawmy na potem. Sztuka jest przyjemnością, dziką przyjemnością. To analizy potrafią być nudne i złudne.
bols dnia 10.11.2013 11:39
Nie, bo zdarza mi się tracić głowę.

Mam dziką przyjemność z odzyskiwania jej poprzez sztukę.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
XVIII OkP o "Cisową ...
V edycja OKP im. K. ...
poezja_org
Spotkanie Noworoczne
Nagroda Literacka m....
VII OKL im. Bolesław...
XVIII Konkurs Liter...
Zaduszki literackie
U mnie leczenie szpi...
XXIX OKL Twórczości ...
Użytkownicy
Gości Online: 13
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 438
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: Notopech

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

67030326 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005