 |
Nawigacja |
 |
 |
Wątki na Forum |
 |
 |
Ostatnio dodane Wiersze |
 |
|
 |
Wiersz - tytuł: zmierzch |
 |
 |
Komentarze |
 |
 |
dnia 03.01.2009 17:59
Autorko, tekst swoją formą, sposobem zapisu, wywołał u mnie śmiech, chyba odwrotnie do zamierzonego efektu. Ten tekst jest niewiarygodny, jego przekaz też nie jest spójny. To tak, jakby ktoś próbował na siłę napisać coś, co wyglądałoby na poetyckie. Nakłoniony ostatnim zdaniem zajrzałem do profilu, niestety jednak nie znalazłem żadnej informacji, co do wieku. Jeśli jesteś początkującą nastolatką i chcesz dalej uprawiać pole mowy wiązanej, zacznij czytać współczesnej poezji i zaglądnij tu i tam po pozycje teoretycznoliterackie, przeczytaj o formach i jak się one mają odnośnie decyzji zależnej od przekazanej treści. Dalej ćwicz się w różnych stylistykach, próbuj się i od czasu do czasu wklejaj tu i tam, szczera opinia nigdy nie zaszkodzi. jeśli natomiast jesteś wieloletnią recydywistką, cóż... |
dnia 03.01.2009 18:06
Dziękuję za Komentarz. Opinia zawsze się przyda - zwłaszcza szczera. Tak - jestem początkująca. Kazdy kiedyś zaczyna. Niespójność? Ok - przyjęłam. Czekam na kolejne komentarze, aczkolwiek ten równiez jest ważny dla mnie. Ktoś napisał - próbuj. Próbuję. Napisałam już wcześniej, że chcę się nauczyc, a nie, ze jestem ekspertem. A chcę nadal i wskazówka od Ciebie jest tym bardziej cenna. |
dnia 03.01.2009 22:16
Nic dodać, nic ująć z tego, co w poprzednim komentarzu. Pozdrawiam. |
dnia 04.01.2009 10:54
Jedna wielka kopia innych wierszy, takich sprzed 200-50 lat.
Piszesz prawdopodobnie od siebie, zacznij także pisać swoimi słowami, swoimi środkami stylistycznymi, swoimi skojarzeniami - i to wszystko z naciskiem na słowo "swoimi". |
dnia 04.01.2009 11:44
Nie wiem, czy uczucia sprzed 200 - 50 lat są dzisiaj nieaktualne, ale to prawda - piszę od siebie. Nie uważam, ze to kopie i piszę swoimi słowami oraz skojarzeniami. Na jednym forum piszecie o pomaganiu sobie nawzajem w ćwiczeniu się (formie warsztatowej) a na drugim, żeby gnioty chowac do szuflady. Jak się uczyć? Jak próbować? Gdzie szukać jakichś konkretnych informacji, jaki styl jest na obecne czasy właściwy? Piszę od siebie, to znaczy - miewam wiele pomysłów i czasem jakaś myśl wręcz mnie dręczy, dopóki jej nie wyrzucę na kartkę. Dotychczas wywalałam nawet nie do szuflady, a do piwnicy, głęboko zakopując wszystko, co mnie "męczyło", żeby nie "męczyć" nimi innych. Pisałam, wywalałam od razu na kartkę i zapominałam o nich. Ale chciałabym się nauczyć te myśli ubierać w słowa tak, żeby miały jakiś sens - także dla innych. Wiem, że to, w jaki sposób piszę jest marne (kilka komentarzy mi wystarczy, żeby się utwierdzić w tym przekonaniu). Czy jednak o to chodzi, żeby (jak ktoś napisał na forum, na którym była zażarta walka o to, jaki wiersz jest dobry, jaki powinien wygrać konkurs itp) przestać pisać? I tak nie przestanę. Urodziłam się z długopisem w ręce. Kocham pisać. Ale zawsze robiłam to tylko dla siebie. Niespójność na pewno wynika z braku warsztatu - nigdy nikt tego nie oglądał i nie komentował. Moje subiektywne oceny to za mało, żeby ćwiczyć, żeby oceniać i żeby samej sobie oceniać, co do poprawy. Mogę tu jeszcze wiele dodać, ale rozpisałam się już i tak za bardzo. Właściwie to chciałabym, żeby ktoś mi podpowiedział - skąd czerpać wiedzę (jako naukę), jak pisać dobrze, bo to, co jest na forum "jak należy pisać" (tak jak inni? Jak ci, co odnoszą sukcesy i na te same tematy?) i jak nie należy - nie mówią mi wiele o formach, stylach itp. Gdzie szukać informacji o warszacie? Dziękuję za komentarze. Sa ważne. I będę szczęśliwa, jak ktoś mi podpowie. Pozdrawiam. |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Dodaj komentarz |
 |
 |
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
Pajacyk |
 |
 |
Logowanie |
 |
 |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
 |
 |
 |
 |
 |
Aktualności |
 |
 |
Użytkownicy |
 |
 |
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online
Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi
|
 |
 |
 |
 |
|