poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMPoniedziałek, 17.11.2025
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
playlista- niezapomn...
Czy ten portal "umarł"?
Co to jest poezja?
"Na początku było sł...
Czy są przechowywane...
GRANICE POEZJI
Bank wysokooprocento...
Limeryki
Forma strony interne...
HAIKU
Ostatnio dodane Wiersze
O pierwszej kurze
Razem
Efekt błazna
zmysł
Listopadowo
Władcy przestrzeni
Kompendium czasu
Poranek (zapis snu 3...
Bajka w baśni o poże...
zamykam po tobie wsz...
Wiersz - tytuł: Czaple

Naprawdę piękny był łańcuch czapli, który z Mistrzem
ujrzeliśmy zapatrzeni w przełęcz Gasnącej Jesieni;
spodziewałem się, że Mistrz wygłosi do mnie jakieś słowa,
iż natchniony jak natchniony jest zapachem ognia
wiatr południowych stoków naszej wspólnej wsi Dalekiej Bramy,
przemówi i będę szczęśliwy mogąc go ponownie słuchać;
Mistrz rozchylił wargi jedynie po to by zaczerpnąć Piękna.
Są więc widoki, spektakle świata, z których nie wolno
nam czerpać nauk; długa droga zakręca koło drzemiących śliw.
Dodane przez Przemysław Grajczyński dnia 12.01.2009 18:22 ˇ 3 Komentarzy · 297 Czytań · Drukuj
Komentarze
bols dnia 12.01.2009 19:18
Podoba mi się ten stylizacyjny , "sztuczny" kamuflaż, bo nie przeszkadza odsłonić się treści.
Łucja d dnia 13.01.2009 09:15
Też dostrzegłam to coś w tym wierszu. Pozdrowionka!
Christos Kargas dnia 13.01.2009 15:30
"Są więc widoki, spektakle świata, z których nie wolno
nam czerpać nauk" ta konstatacja mi się nie spodobała, bo jest fałszywa, szczególnie w kontekście tego, co przekazuje sama sytuacja liryczna, jeśli uczeń nie zaczerpnął naukę z właśnie rozgrywanej sceny, to jaki jest cel całości tekstu? Uczeń winien chyba zrozumieć, że Mistrz dał mu lekcję i zaczerpnąć naukę z tego spektaklu świata, a jaka to lekcja? właśnie tym trzeba by, według mnie zastąpić inkryminowane zdanie. Reszta na tak, podoba mi się zapis i obrazowanie oraz to, co wynikałoby z tekstu, gdyby nie wspomniana sentencja.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
ANTOLOGIA W OBRONIE ...
"W ŚWIECIE SŁOWA -PO...
XVIII Ogólnopolski K...
XLV Konkurs Poetycki...
Wieczór debiutu ksią...
Turniej jednego wier...
Szacunek dla tych, k...
Jubileusz
XII OKP im. Michała ...
OKP Festiwalu Litera...
Użytkownicy
Gości Online: 4
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

83345539 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005