poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMSobota, 18.05.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
playlista- niezapomn...
Chimeryków c.d.
FRASZKI
"Na początku było sł...
Monodramy
,, limeryki"
Co to jest poezja?
EKSPERYMENTY
Ksiądz Jan Twardowski
Bank wysokooprocento...
Ostatnio dodane Wiersze
Pustka
O nowej sekretarce
dedykacja
Pokrzywy
Para.dwoje
mały książę
zawieszenie broni
Makrokosmos od kuchni
Wyjdź
Szczęście i Krem
Wiersz - tytuł: Pianista
Jeszcze zanim podejdzie do fortepianu z Breslau, zanim jego twarz będzie najlepszą wizualizacją do tego co gra, przestrzeń sama wycisza się i przygotowuje. Pianista idzie powoli, z namaszczeniem, ale siada niecierpliwie, nie ma przed nim nut, na ułamek sekundy zawiesza ręce nad klawiaturą, na ułamek sekundy dąb zamiera.

Wreszcie uderza, lewa ręka obłąkana, chce wycisnąć soki z drewna klawiszy, nadaje najwyższe tempo, tak, że już nie ma miejsca na accelerando, jest tylko appassionato, feroce jak grad rwący liście w strzępy, prawa ręka wolniej, z namysłem, chce wybić sęki, szuka słojów, nie zważa na konwenanse. Każdy wydobywany przez nią dźwięk jest precyzyjny. Dąb zamiera po raz drugi. Indeciso.

Lewa ręka wpada w lento. Prawa wykonuje wariacje na temat prymitywizmu muzycznego. Con dolore. Jak żywica wypływająca ze złamanej podczas śnieżnej zamieci gałęzi, jak wiosenne promienie słońca na pąkach, jak letni deszcz i jak opadanie pierwszego złotego liścia na jesień zbliża się Crescendo.

Eksperymentuje z całościowym wydźwiękiem utworu, nie ma miejsca na da capo, kilka sekund a capriccio, pierwsze, jedyne i bezpodstawne całkowite złamanie i tak już naciąganej tonacji dla fis i powrót do akompozytorskich, bluźnierczych bo jednakowych, płytkich i pięknych powtórzeń bez wariacji. Ale tylko na moment. Przemieszane współbrzmienia akordyczne i kontrapunktyczne, jak bez pomysłu, jak zmęczenie grą, quasi amore, wyrzut rękom, że nie potrafią nic więcej, wyczerpał temat, ostatnie wygładzone dźwięki, dąb czuje to i zamiera po raz trzeci.

Fine.
Dodane przez TakieSlabe dnia 18.04.2007 23:26 ˇ 11 Komentarzy · 803 Czytań · Drukuj
Komentarze
Traveller dnia 19.04.2007 06:15
a poezji brak - bo jej majaczenia w tekście powyżej to klasyczna grafomania (to ten nurt hmmm przyrodniczy)
Ryszard Sziler - Modraszek dnia 19.04.2007 08:39
Tekst proszę poprawić zgodnie z powyższymi wskazówkami kolegi i już bedzie dobrze.
piotr kuśmirek dnia 19.04.2007 09:50
a podobno te serwis poetycki :P
Ryszard Sziler - Modraszek dnia 19.04.2007 11:33
a to jakby proza poetycka jednak mimo wszystko
TakieSlabe dnia 19.04.2007 13:24
znaczy poezję z tekstu wykasować? się robi :]
li_an dnia 19.04.2007 14:48
skasuj nudę, prozę itd. to może zobaczymy poetycznyą kropkę

pozdrawiam
tomm
ElminCrudo dnia 19.04.2007 14:51
Nie wykasować,bo ona jest-to kwestia szybkości czytania-tempa czytanie razem z tempami w tym co powyżej-tyle narazie- :)))ale brakuje mi przed ritardando przed wyrzutem rąk do góry-ale to wszystko zależy w końcu od utworu jaki się gra i wirtuoza jaki zasiada do przy intrumencie:)- i dąb,i nie Wrocław a Breslau,i pisanista...i gra z pamięci, gra natchnieniem, całym sobą - bardzo interesujący tekst, dla mnie bardzo na tak.
Nie pogniewasz się jak podam terminy:
accelerando-stopniowe przyśpieszenia tempa
appassionato-gwałtownie
feroce-dziko,srogo
indeciso-chwiejnie,niezdecydowanie
lento-powoli
con dolore - z boleścią
crescendo - stopniowe wzmocnienie natężenia dynamiki
da capo-powtórzenia całego utworu od początku do końca
a capriccio-z wirtuozerią,z fantazją-kaprys w sensie fantazja
quasi amore-dosł. jakby miłość- czyli nie con amore-z uczuciem -co jest prawdziwym terminem muzycznym - -a quasi amore-jakby z uczuciem.Jednak wirtuoz-quasi-niuans,a robi ogromną różnicę.
Fine-:) Pozdrawiam serdecznie :)))
TakieSlabe dnia 19.04.2007 15:29
Jaki ładny komentarz :))) dzięki
boz dnia 22.04.2007 12:50
przeczytałem muzykowi
słuchał z uwagą a na koniec powiedział: ale dał czadu!
dla mnie jednak tekst jest przeładowany terminologią scricte muzyczną, przez to czyta się jak reportaż z koncertu dla kolegów po fachu
pozdrawiam:)
TakieSlabe dnia 22.04.2007 17:21
szczerze powiedziawszy to miałem nadzieję, że wszyscy terminy zrozumieją, (amore, dolore, appassionato) chyba jestem już skrzywiony ;)
agata zuzanna dnia 23.04.2007 04:01
lol.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
XVIII OkP o "Cisową ...
V edycja OKP im. K. ...
poezja_org
Spotkanie Noworoczne
Nagroda Literacka m....
VII OKL im. Bolesław...
XVIII Konkurs Liter...
Zaduszki literackie
U mnie leczenie szpi...
XXIX OKL Twórczości ...
Użytkownicy
Gości Online: 2
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 438
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: Notopech

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

67432451 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005