poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMNiedziela, 01.12.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
Co to jest poezja?
Proza poetycka
playlista- niezapomn...
Ksiądz Jan Twardowski
Bank wysokooprocento...
...PP
slam?
Poematy
"Na początku było sł...
Cytaty o literaturze
Ostatnio dodane Wiersze
Wszystko jest poezją
Astrid i Tove
Przez ciernie do gwiazd
w sen głęboki
Pretensja do ciszy
miasto
poczwa...
Morze
Filmowo
Kalkomania
Zobacz Temat
poezja polska - serwis internetowy | POEZJA I OKOLICE | O POEZJI
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor RE: tzw. postulat haikera
Sławek Płatek
Użytkownik

Postów: 7
Miejscowość: kluczewskaja sopka
Data rejestracji: 07.12.09
Dodane dnia 05.02.2011 12:05
ja p*******


z pana to jest trudny facet panie słotwina
http://www.salonliteracki.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
konto usunięte 16
Użytkownik

Postów: 2
Miejscowość: .de
Data rejestracji: 02.12.10
Dodane dnia 14.12.2010 09:08
pawel kowalczyk napisał/a:
Moim zdaniem dobry wiersz to taki, ktory podoba sie jak najwiekszej ilosci osob.


Przeczytalam caly watek uwaznie i w skupieniu. Wypowiadac sie nie bede, zrobili to inni - czasem nieco zbyt dosadnie, czasem sensownie - niech tak zostanie.

Natomiast pozwole sobie na mala dygresje, stad cytat.
Od kilku lat mamy zalew tak wybitnych i ambitnych programów jak Supertalent, czy Idol (chyba tak to sie nazywa w .pl), o innych tanecznych juz nie wspomne. W jednym z nich padlo takie zdanie:

"Czy tyle milionów (ludzi) moze sie mylic?"

I, czasem, jak czytam komentarze, (teoria obiektywizmu i prawo wiekszosci w jednym) to za kazdym razem przypomina mi sie ta wypowiedz.
Przepraszam za zasmiecanie, nie zamierzam zakladac nowego watku (pewnie jest ich juz sto na ten temat), ani wywolywac dalszej dyskusji. Ot, tak mi sie nasunelo. ;)

Milego, J.


Nie będę cytować innych. Poczekam aż inni będą cytować mnie.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
przemek_f
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 16.12.08
Dodane dnia 13.12.2010 21:22
Haikerze nadciąga odsiecz!!!



Wersy rozpoczynające się na samogłoski - analiza

Temat mnie zaciekawił na tyle, że postanowiłem przeanalizować parę wierszy pod kątem występowania samogłosek na początku wersu.
Do analizy wybrałem fragmenty tomów "Wiersze wybrane" Herberta, "Wiersze" i "Haiku" Miłosza, "Czynny do odwołania" i "Nieczynny" Świetlickiego, "Dalsze Okolice" Ryszarda Będkowskiego i "Lewa Strona" Teresy Radziewicz.
Każdemu wierszowi przyporządkowałem schemat w którym wpisywałem kolejne pierwsze samogłoski każdego wersu, w przypadku gdy wers otwierała spółgłoska wpisywałem "x".

Oto moje spostrzeżenia:

(1)
Są autorzy w których układ wersów zaczynających się na spółgłoski jest wyraźny i rytmiczny, są tez tacy w których wiersze trzeba się wpatrzyć by znaleźć jakieś reguły. Do tych pierwszych spośród analizowanych należą Miłosz i Świetlicki.

(2)
Przyjęty przeze mnie sposób notacji przenosi na siebie charakter twórczości danego autora. Spójrzmy na zapis pierwszych wierszy z tomu "nieczynny" Świetlickigo:

uoxxo xxxxx uxoxa i

xox xxx x

xooo xixa xxxx

xxxx xxxx a

zupełnie inny rytm ma notacja poezji Miłosza - wiersz "na plaży":

xxix xxix xxxa xxxi
xxxx xxix xxix
xixx xxax xxxx
xixx xxix xxxx iixx
xxxx xiax xxix
xxxx xxxx xxix aixxx

O ile u Świetlickiego kolejne części są budowane na zasadzie kontrastu (w jednej same samogłoski w następnej same spółgłoski), u Miłosza widać powtarzające się rytmy.
Schematy innych wierszy Miłosza są również spokojniejsze niż u Świetlickiego:

xxxxx xxx oiix xxxxx xxx xxxa

xaxx xxix xxix xxxx xxxx xxxi xxxi xxxi xxax xxia xxix

xxxx xxxx xxio

xxxx xxxx xxxx xxxx xxxxx


(3)
Kolejne spostrzeżenie jest takie, że u różnych autorów występuje różne zagęszczenie samogłoskowych wersów.
W Miłoszowym "haiku" tylko co 15 wers zaczyna się od samogłoski, u Świetlickiego co piąty.
Wydaje się że samogłoskowe wersy służą rozbiciu formy wiersza. Świetlicki lubi eksperymentować z formą. W haiku forma jest określona i za bardzo nie ma co rozbijać.

(4)
Tomiki z większą ilością samogłoskowych wersów są bardziej ekspresyjne, ekstrawertyczne i łatwiejsze w czytaniu, te o mniejszej ich liczbie introwertyczne, trudniejsze w czytaniu i mniej błahe.

Procent samogłoskowych wersów w tomikach:
Miłosz "Ocalenie" 23%
Świetlicki "Nieczynny" 21%
Miłosz "To" 20%
Swietlicki "Czynny" 14%
Radziewicz "Lewa Strona" 11%
Będkowski "Gorzkie jezioro" 9%

(5)
Schematy samogłoskowe wierszy są różne jak różne są same wiersze. Da się jednak znaleźć pewne zasady co do tego w którym miejscu wiersza można spodziewać się samogłoski.
Samogłoska prawie nigdy nie pojawia się na początku wiersza. Spośród przeanalizowanych 140 wierszy tylko 4% zaczynało się od samogłoski (czyli trzy razy rzadziej niż średnia).

(6)
Samogłoski często natomiast anonsują koniec wiersza. Najbardziej to widać u Ryszarda Będkowskiego u którego w drugiej części wiersza dominują wersy rozpoczynające się od spółgłosek. Natomiast tuż przed końcem pojawiają się jeden lub dwa samogłoskowe wersy.

(7)
Odrębną kategorię stanowią wiersze, w których w dużej ilości kończących utwór wersów żaden nie zaczyna się od samogłoski. Może akurat tak trafiłem, ale większość tych wierszy mówi o fatalizmie, pogodzeniu z losem; ma wydźwięk "wszyscy umrzemy/nie ma żadnego ratunku":

herbert "porzucony"
...uxx x xx xx xx (porzuciło mnie nawet/poczucie śmierci)

będkowski "anatomia wg rembrandta"
xoxox xxxxxxxx xxx (martwi mnie rozkład. pociągi odeszły przedwcześnie/ jak wody płodowe. a przcież mieliśmy się dzisiaj narodzić/ w innym miejscu na innym brzegu)

herbert "pan cogito z marią rasputin" cz.2
xox xxxxx xx xxa uxxx axx xoxxxxxx
xxxxxxxxxx
xxx (nikt się tego nie dowie/zabrała torbę ze sobą)

(8)
Paradoksalnie fragmenty w których jest dużo wersów zaczynających się od samogłosek też często mówią o śmierci. Ale o takiej śmierci na którą patrzy się z nadzieją.
Refren pieśni którą się śpiewa podczas pogrzebów ma wszystkie wersy na samogłoski:
(Anielski orszak niech twą dusze przyjmie/ Uniesie w górę ku wyżynom nieba/A pieśń zbawionych niech ją zaprowadzi/ Aż przed oblicze Boga najwyższego).

Wielka Improwizacja ma więcej samogłoskowych wersów niż sąsiadujące sceny trzeciej części Dziadów.

Samogłoskowe wersy towarzyszą też wierszom pisanym pod wpływem alkoholu. Można powiedzieć że zarówno kontakt z Absolutem jak i z "Absolutem" sprzyja samogłoskowym wersom.
Podsumowaniem tych dwu tendencji może być fragment wiersza Czesława Miłosza "Alkoholik wstępuje w bramę niebios":
(Aż zrozumiałem, że tylko błądzę od nadziei do nadziei/ i zapytałem Ciebie. wszechmogący czemu/ udręczasz mnie. Czy to próba, jak u Hioba,/ aż uznam moją wiarę jak ułudę/ i powiem: nie ma Ciebie ni twoich wyroków,/a rządzi tu na ziemi tylko przypadek?)

(9)
Swoisty klimat wydają się mieć wiersze w których sporo wersów zaczyna się na "o". Wiersze te operują szeroką perspektywą, czy to przestrzenną czy historyczną. "otoczenie, ogród, okolica, opowiada, o". Tomikiem, w którym znalazłem najwięcej wersów z "o" (jedna trzecia wszystkich samogłoskowych) jest "Lewa strona" Teresy Radziewicz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tyle wniosków. Oczywiście materiał analityczny jest dość niewielki i niektóre spostrzeżenia mogą być nieco na wyrost, ale temat wydaje się niezwykle ciekawy.

pozdrawiam tych którzy dobrnęli do końca:)
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
pawel kowalczyk
Użytkownik

Postów: 112
Miejscowość: Stansted
Data rejestracji: 20.06.07
Dodane dnia 16.08.2010 22:49
Wydaje mi sie ze Haiker dzieli tak zwany wlos na czworo i chyba nic wiecej nie musze dodawac. Z poezja jest tak samo jak z muzyka, malarstwem i czymkowliek innym, artysta swiadomie lub przypadkiem tworzy cos co kochaja miliony i juz.


PRAWDA JEST W KORANIE
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
haiker
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 268
Data rejestracji: 12.09.08
Dodane dnia 12.08.2010 18:06
pawel kowalczyk napisał/a:
Moim zdaniem dobry wiersz to taki, ktory podoba sie jak najwiekszej ilosci osob. Nie bralbym sie za tworzenie wzoru matematycznego na poezje, milosc, istnienie boga itp.


Wszystkich osób czy jakoś wybranych?

To nie jest wzór matematyczny, chodzi o to, co pisałem zresztą, że wersy zaczynające się od spółgłosek są zduszone, nie mają życia. Taka poezja wynika raczej z zagryzienia zębów niż z uwolnienia emocji. Jest czysto intelektualna, w złym znaczeniu (belfer, pierdoła itp.).
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
pawel kowalczyk
Użytkownik

Postów: 112
Miejscowość: Stansted
Data rejestracji: 20.06.07
Dodane dnia 12.08.2010 12:38
Moim zdaniem dobry wiersz to taki, ktory podoba sie jak najwiekszej ilosci osob. Nie bralbym sie za tworzenie wzoru matematycznego na poezje, milosc, istnienie boga itp.


PRAWDA JEST W KORANIE
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
haiker
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 268
Data rejestracji: 12.09.08
Dodane dnia 19.11.2009 09:39
kabekadze napisał/a:
[---]
Jest znany sonet Rimbaude'a "Voyelles" (Samogłoski)Zacytuję jego początek po francusku nie po to,żeby się pochwalić znajomością języka,ale dlatego,żeznając twoją skłonność do dziecinnej postawy "moje na wierzchu"muszę uwzględnić to,że są rózne przekłady(i dziesiątki różnych interpretacji tego tekstu) i nie chciałbym być "załatwiony" przy pomocy zacytowania innego przekładu przekładu. (Liczysz akapity ,to se licz )
A noir, E blanc, I rouge,V vert,O bleuu; voyelles,
Je dirai quelque vos naissances latentens;
A ,noir corset des mouches e'clantes
Qui bombinat autour des puanteurs cruelles....

A w "Sezonie w piekle"(Une Saison en Enfer)w tekście pt "Alchimie du Verbe",tak tak to Parandowski zerżnął tytul od Rimbaude'a ,a nie odwrotnie ); Wynalażlem kolor samogłosek!- A czerń, E biel,I czerwień,
O blękit,U zieleń.-Wyznaczyłem formę i ruch każdej spólgłosce,a,za pomocą instynktownie dobranych rytmów,mogłem się pochwalić wynalazkiem słowa poetyckiegodostępnego,któregośdnia wszystkim zmysłom.Zastrzegłem sobie ten przekład "( Je reservais la traduction )
Jak widać była to zabawa 17 latka.
A u Ciebie wychodzi na bezwiedny plagiat lub wyważanie otwartych drzwi.
Zastrzegam sobie jeszcze prawo do wypowiedzi w kwestiach lingwistycznych. Tu ,włosy stają deba. Dprawdy " A little learning is is a dangerous thing " (cdn)

___________________________________________
Fragment komentarza z wycieczką osobistą został usunięty. Prosimy o powstrzymanie się od takowych.

moderator2



Jaki jest związek twojego wpisu z wątkiem?

PS. Rimbaud bez e na końcu.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Te, Sokrates
kabekadze
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 14.02.09
Dodane dnia 19.11.2009 00:34
[---]
Jest znany sonet Rimbaude'a "Voyelles" (Samogłoski)Zacytuję jego początek po francusku nie po to,żeby się pochwalić znajomością języka,ale dlatego,żeznając twoją skłonność do dziecinnej postawy "moje na wierzchu"muszę uwzględnić to,że są rózne przekłady(i dziesiątki różnych interpretacji tego tekstu) i nie chciałbym być "załatwiony" przy pomocy zacytowania innego przekładu przekładu. (Liczysz akapity ,to se licz )
A noir, E blanc, I rouge,V vert,O bleuu; voyelles,
Je dirai quelque vos naissances latentens;
A ,noir corset des mouches e'clantes
Qui bombinat autour des puanteurs cruelles....

A w "Sezonie w piekle"(Une Saison en Enfer)w tekście pt "Alchimie du Verbe",tak tak to Parandowski zerżnął tytul od Rimbaude'a ,a nie odwrotnie ); Wynalażlem kolor samogłosek!- A czerń, E biel,I czerwień,
O blękit,U zieleń.-Wyznaczyłem formę i ruch każdej spólgłosce,a,za pomocą instynktownie dobranych rytmów,mogłem się pochwalić wynalazkiem słowa poetyckiegodostępnego,któregośdnia wszystkim zmysłom.Zastrzegłem sobie ten przekład "( Je reservais la traduction )
Jak widać była to zabawa 17 latka.
A u Ciebie wychodzi na bezwiedny plagiat lub wyważanie otwartych drzwi.
Zastrzegam sobie jeszcze prawo do wypowiedzi w kwestiach lingwistycznych. Tu ,włosy stają deba. Dprawdy " A little learning is is a dangerous thing " (cdn)

___________________________________________
Fragment komentarza z wycieczką osobistą został usunięty. Prosimy o powstrzymanie się od takowych.

moderator2

Edytowane przez moderator2 dnia 19.11.2009 07:32
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
haiker
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 268
Data rejestracji: 12.09.08
Dodane dnia 18.11.2009 18:34
przemek_f napisał/a:
Myślę haikerze że masz dobrą intuicję. Więcej światła jest w wierszach których wersy zaczynają się na samogłoskę. Spółgłoskowe wersy to kolorystyczne sosy, samogłoskowe to czyste jasne barwy.

Samogłoski w mowie potocznej na początku zdania sprawiają żę wypowiedzi są bardziej ekspresyjne. E tam. A co ty nie powiesz. O tyle o ile.
Na literę E jest mało zwyczajnych słów, natomiast zadziwiająco dużo określeń nietuzinkowych i niecodziennych eskalopki ekscentryk euforia. Podobną funkcję (w może nieco mniejszym stopniu) spełnia litera A i I. Wydaje mi się że więcej tu słów o dużym ładunku emocjonalnym.
Jesli zdarzają się słowa na samogłoski na początku wersu może to świadczyć o tym, że emocje wędrują i raz bywają na początku wersu, raz prechodzą na jego koniec.

Skoro kształtowanie końca wersu jest w poezji taki ważne to dlaczego nie zastanawiać się nad kształtowaniem jego początku? Szukamy rymów, rymków, dokładnych i niedokładnych, smakujemy i cyzelujemy. Czemu więc skłonni jesteśmy przyjąć że co do kształtowania początku wersu to na pewno nie ma żadnych sensownych zasad?




Twoja uwaga, że rzeczywiście skupianie się na początku jest analogiczne do skupiania się na końcu, wydaje mi się świeża i nośna. Jakkolwiek BRAK skupiania się dotychczas na początku (poza np. tautogramami) może także wskazywać, że nie ma właściwej 'aparatury' w człowieku, która pozwalała na poprawny odbiór takiego przekazu. Stąd może nie ma też i potrzeby 'nadawania'.

Może warto ją 'wskrzesić'?


PS. Mam trochę wrażenie, że ździebko jaja sobie robisz, ale jeśli to ma być koszt dyskusji to chętnie odejmę swojej dumy.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
haiker
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 268
Data rejestracji: 12.09.08
Dodane dnia 18.11.2009 18:29
kabekadze napisał/a:
w wiadomą część ciała.Przypomina mi się seminarium u pewnej zacnej Pani profesor od poetyki,na którym sformułowano "prawo" (serio!) ,że w wierszu polskim zawsze MUSI BYĆ WIĘCEJ NIŻ 50% SPÓŁGLOSEK w każym wersecie.
Pomijając kwestię ,że jest to po prostu ostrożna transpozycja relacji spólglosek do samogłosek w języku polskim ,gdzie jak wiadomo przeważaja spółgloski(chyba 70 do 30,nie chce mi się liczyć ), to "prawo" na poczekaniu okazało się lipą.Ukułem bowiem taki wierszyk
Ali umiera,Ali sie bawi,
ziec Mahometa i pierwszy kalif...

Wyszlo 50,2 % samogosek.
Gdzie sie uczyles lingwistyki ,haikerze Pleciesz duby smalone o jezykach afrykanskich,zamiast o jezykach Afryki,gdzie mamy kilkanascie rodzin jezykowych i tylez typow strukturalnych.
Podzial jaki genetyczny czy strukturalny.A typologicznie
afrykanski yoruba ze swoimi tonami jst blizszy chinskiemu niz sasiedniemu hausa.
Nie ma jezykow alternacyjnych,sa jezyki alternujace.Alternacja bowiem to wymiana czyli obocznosc fonemow wystepujacych w wariantach morfemu czyli w allomorfach.Itd itp.



Robisz wpisz na dwa akapity, ale w żadnym nie poruszasz tematu wątku.

Seminarium, które dotyczyło także poezji i czegoś związanego z samogłoskami to za mało, by uznać za związane z tematem.

Wątek jest poświęcony czemuś innemu niż rozważaniom, czy nazywać język alternacyjnym czy alternującym (akurat oba te określenia są używane). Podobnie jak aglutynujące i aglutynacyjne. Są języki afrykańskie jak i języki Afryki (czyli na kontynencie). Piszesz, że yoruba (poprzez tonalność) jest bliższy chińskiemu, ale... któremu chińskiemu?

To może teraz naprowadzony o czym pisać wypowiesz się w kwestii obserwacji i sugestii, że wiersz bez żadnego wersu zaczynającego się od samogłoski jest wierszem innym niż ten z co najmniej jednym wersem zaczynającym się od samogłoski.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
przemek_f
Użytkownik

Postów: 23
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 16.12.08
Dodane dnia 17.11.2009 23:13
Myślę haikerze że masz dobrą intuicję. Więcej światła jest w wierszach których wersy zaczynają się na samogłoskę. Spółgłoskowe wersy to kolorystyczne sosy, samogłoskowe to czyste jasne barwy.

Samogłoski w mowie potocznej na początku zdania sprawiają żę wypowiedzi są bardziej ekspresyjne. E tam. A co ty nie powiesz. O tyle o ile.
Na literę E jest mało zwyczajnych słów, natomiast zadziwiająco dużo określeń nietuzinkowych i niecodziennych eskalopki ekscentryk euforia. Podobną funkcję (w może nieco mniejszym stopniu) spełnia litera A i I. Wydaje mi się że więcej tu słów o dużym ładunku emocjonalnym.
Jesli zdarzają się słowa na samogłoski na początku wersu może to świadczyć o tym, że emocje wędrują i raz bywają na początku wersu, raz prechodzą na jego koniec.

Skoro kształtowanie końca wersu jest w poezji taki ważne to dlaczego nie zastanawiać się nad kształtowaniem jego początku? Szukamy rymów, rymków, dokładnych i niedokładnych, smakujemy i cyzelujemy. Czemu więc skłonni jesteśmy przyjąć że co do kształtowania początku wersu to na pewno nie ma żadnych sensownych zasad?
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: Podobne "prawa" można sobie wsadzić...
kabekadze
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 14.02.09
Dodane dnia 17.11.2009 21:20
w wiadomą część ciała.Przypomina mi się seminarium u pewnej zacnej Pani profesor od poetyki,na którym sformułowano "prawo" (serio!) ,że w wierszu polskim zawsze MUSI BYĆ WIĘCEJ NIŻ 50% SPÓŁGLOSEK w każym wersecie.
Pomijając kwestię ,że jest to po prostu ostrożna transpozycja relacji spólglosek do samogłosek w języku polskim ,gdzie jak wiadomo przeważaja spółgloski(chyba 70 do 30,nie chce mi się liczyć ), to "prawo" na poczekaniu okazało się lipą.Ukułem bowiem taki wierszyk
Ali umiera,Ali sie bawi,
ziec Mahometa i pierwszy kalif...

Wyszlo 50,2 % samogosek.
Gdzie sie uczyles lingwistyki ,haikerze Pleciesz duby smalone o jezykach afrykanskich,zamiast o jezykach Afryki,gdzie mamy kilkanascie rodzin jezykowych i tylez typow strukturalnych.
Podzial jaki genetyczny czy strukturalny.A typologicznie
afrykanski yoruba ze swoimi tonami jst blizszy chinskiemu niz sasiedniemu hausa.
Nie ma jezykow alternacyjnych,sa jezyki alternujace.Alternacja bowiem to wymiana czyli obocznosc fonemow wystepujacych w wariantach morfemu czyli w allomorfach.Itd itp.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
uziel
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 62
Data rejestracji: 13.03.07
Dodane dnia 16.11.2009 22:26
Fenrir: Do końca świata.

a propos postulatu/ nowe przekleństwo dziś uslyszalem:

kurwa cyc kurwa cyc kurwa kurwa kurwa cyc!



_____________________________________________
blog Uziela exhibicjonizm
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
Christos Kargas
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 295
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.09.07
Dodane dnia 15.11.2009 14:15
I więcej niż dwa "się" w wierszu, Robercie? ;)


All power corrupts, but we need the electricity.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
Robert Furs
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 171
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 16.04.07
Dodane dnia 15.11.2009 13:07
Każdy nakaz jest zabójczy dla sztuki. Sztuka powinna być pod każdym względem wolna. Jeżeli istnieją obwarowania to powinny one wynikać z wewnętrznej potrzeby twórcy. Dla mnie jedynymi wrogami sztuki są; patos i banał.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
Troya
Użytkownik

Postów: 5
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 10.01.08
Dodane dnia 17.11.2008 08:34
"Im większy bezsens tym głębsze myśli"


Losing my religion...
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
Fenrir
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 247
Miejscowość: Dania
Data rejestracji: 10.03.07
Dodane dnia 16.11.2008 16:20
Niestety. Boleję.

Pozdrawiam
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
julia jaz
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 4
Miejscowość: gdańsk
Data rejestracji: 13.11.08
Dodane dnia 16.11.2008 16:13
Fernir, odpowiadam długo. Polacy są w tym dobrzy...w pieprzeniu. :)
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
Fenrir
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 247
Miejscowość: Dania
Data rejestracji: 10.03.07
Dodane dnia 16.11.2008 01:24
Ileż tak można "pieprzyć", pardon, bez sensu?


Pozdrawiam.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: tzw. postulat haikera
julia jaz
Użytkownik

Avatar Użytkownika

Postów: 4
Miejscowość: gdańsk
Data rejestracji: 13.11.08
Dodane dnia 15.11.2008 21:52
Jestem za a nawet przeciw... :)
Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Skocz do Forum:
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
Szacunek dla tych, k...
Jubileusz
XII OKP im. Michała ...
OKP Festiwalu Litera...
VII OK Poezji dla Dz...
OKP "Środek Wyrazu" ...
XVIII Konkurs Litera...
REFLEKSY XVII Ogólno...
XXXIX OKL im. Mieczy...
Wyniki XLIV OKP "O L...
Użytkownicy
Gości Online: 21
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

72280864 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005