poezja polska - serwis internetowy

STRONA GŁÓWNA ˇ REGULAMIN ˇ WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW ˇ IMAK - MAGAZYN VIDEO ˇ AKTUALNOŚCI ˇ FORUMNiedziela, 06.10.2024
Nawigacja
STRONA GŁÓWNA

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

PARNAS - POECI - WIERSZE

WIERSZE UŻYTKOWNIKÓW

KORGO TV

YOUTUBE

WIERSZE /VIDEO/

PIOSENKA POETYCKA /VIDEO/

IMAK - MAGAZYN VIDEO

WOKÓŁ POEZJI /teksty/

WOKÓŁ POEZJI /VIDEO/

RECENZJE UŻYTKOWNIKÓW

KONKURSY 2008/10 (archiwum)

KONKURSY KWARTAŁU 2010 - 2012

-- KONKURS NA WIERSZ -- (IV kwartał 2012)

SUKCESY

GALERIA FOTO

AKTUALNOŚCI

FORUM

CZAT


LINKI

KONTAKT

Szukaj




Wątki na Forum
Najnowsze Wpisy
"Na początku było sł...
playlista- niezapomn...
slam?
Cytaty o literaturze
Co to jest poezja?
,, limeryki"
Chimeryki 2
FRASZKI
Poezja dla dzieci
Chimeryków c.d.
Ostatnio dodane Wiersze
od wczoraj do jutra ...
kawał drogi
Romantica
legginsy to przedmio...
Przychodzą do nas na...
Przemijanie
Musisz coś z tego mieć
Baltazar Hubmaier na...
Cienie we mgle
Jesteś drogowskazem
Wiersze wybrane w programie nauczania
Imprezy, spotkania, wydawnictwaWiersze wybrane z wydanych wcześniej książek autorstwa Kazimiery Szczykutowicz włączono do programu nauczania - Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej w opr. Teresy Król - "Wędrując ku dorosłości; Scenariusze lekcji i prezentacje multimedialne" (2017).
Oto wiersze, które zaakceptował zespół redakcyjny, łącząc z tematyką poszczególnych zajęć:

1. Wspólnota domu serca i myśli - funkcje rodziny

miejsce gdzie słowo i czyn
mieszkają w jednym domu

znaczy wysilić się
w szczęściu dla innych

2. Witaj w domu - funkcja prokreacyjna i opiekuńcza

ego mam
siebie samego
tłumu pełnia

3. Zasady i normy - funkcja wychowawcza i socjalizacyjna

gra słowa ust mowa
milczeniem winna być
zanim głos zabierze głowa

4. Miłość która scala - funkcje psychiczno-uczuciowa i kontrolna

w objęciach ciepła pod skrzydłem troski
w oddechu miłości zbudowali we mnie
odnowę własną tak bardzo moją

5. Jesteśmy razem - funkcje rekreacyjno-towarzyska, kulturowa i ekonomiczna

szczyty w błękicie
sekretnie
szepczą niebu o ziemi

szarość
może być użyteczna
kora mózgowa

6. Człowiek - istota płciowa

tańczy lato pocałunków
wspina się życie

7. Przekazywanie życia - budowa i fizjologia układu rozrodczego kobiety, mężczyzny (oddzielne lekcje dla dziewcząt i chłopców)

współpraca komórek
każda spełnia rolę
sensu węzełek

8. U progu dojrzewania (oddzielne lekcje dla dziewcząt i chłopców)

fatamorganą dla zmysłów pragnienia
przemykasz

otwiera się okno wypatrywań
nadzieja

9. Rodzi się dziecko (oddzielne lekcje dla dziewcząt i chłopców)

oczekiwanie jak dokończony dzień
chce odpocząć miękko w puchach
gołębia pokoju

10. Intymność (oddzielne lekcje dla dziewcząt i chłopców)

jutro w rozterce chwyta rozum
rozdygotane serce
w dłoniach

11. Obrona własnej intymności (oddzielne lekcje dla dziewsząt i chłopców)

nie trać głowy
czasem przydaje się
mądrość

12.Koleżeństwo

w objęciach słów
przestrzeń ciepła

13. Dobre wychowanie

Szacunek

uderzyło mnie słowo
utyka boleśnie dusza
niemal krwawi serce

ciężar tkwi blizną
jak piętno
wypalony szacunek dla słowa

14. Internet - świat prawdziwy czy nieprawdziwy

pomiędzy maksimum a minimum
próżnia bytowania
człowiecza przestrzeń
stwarzania świata własnego

Dodane przez Kazimiera Szczykutowicz dnia 28.02.2018 14:55 ˇ 7 Komentarzy ˇ 2458 Czytań Drukuj
Komentarze
Alfred dnia 28.02.2018 23:25
dorastać z dziećmi
to nielada sztuka
dziecko u dorosłych
prostych (dziecinnych) fraz szuka

czego pragną seniorzy
by się dzieckiem stać
według miary oseska
trzeba mleko ssać

poprzez meandry życia
prawdę rzadko widzimy
czemuż zatem wyroki
ostateczne głośmy

kiedy się pień czasami
cofnie do korzenia
pojmie że miłość agape
sensem jest istnienia

przytłaczają ciężarem
czystość nieboskłony
naszych kajdan choć szczerych
złocone ambony

gdy myśl zawoalować
w dyby wziąć potrzeba
niech się nad pisklętami
ulitują nieba

jeśli do źródeł Stwórcy
nie wracają słowa
nie pojmie sedna rzeczy
naszych dzieci głowa

rzeczy trza po imieniu
po prawdzie nazywać
żeby móc na ostatek
owoc prawdy zrywać

jako rzekł Pan Jezus
Prawda dla tych świeci
którzy się potrafią
przeistoczyć w dzieci

jeśli interpretacja
wiele furtek chowa
za sercem czy bonusem (oceną)
winna dążyć głowa

wierzę w ciała zmartwychwstanie, wielu wyznaje to jako kredo, jednak nikt z nich w to nie wierzy, bo przecież pono po śmierci jest piekło , czyściec, lub niebo, krótko mówiąc, nasze wiersze uczą prawdy uniwersalnej (Bożej ) czy ludzkiej (szukamy naszej chwały czy Bożej) Miej się dobrze.

.Pozdrawiam.😊 serdecznie.😊.
kkb dnia 01.03.2018 12:09
Super , zajrzę do książki corki, bo jest właśnie w czwartej klasie i w tym półroczu zaczęli WDŻWR.
Gratulacje :) fajnie, że tak to dopleciono. Ja pamiętam swoje wychowanie do życia w rodzinie jako rozmowy o prezerwatywach i pryszczach.
Brawo ,brawo ,brawo!
Kazimiera Szczykutowicz dnia 01.03.2018 12:15
Moim zdaniem dzieci winno się uczyć myślenia. Właśnie poezja współczesna z impulsem, prowokacją do zastanawiania się nad słowem i nie tylko słowem, wyrabia giętkość intelektu. Przykładowo - Żydzi uczą dzieci od lat trzech, gdyż ich zdaniem życie jest za krótkie aby je marnować na zabawy (słyszałam to od przewodnika podczas zwiedzania synagogi).
Bernadetta33 dnia 01.03.2018 14:48
Gratulacje. Tylko nie wiem, czy to dobrze, że akurat do WdŻwR?, ponieważ program ten woła o pomstę do nieba. Lepiej by było chyba, aby w programie nauczania języka polskiego.
Kazimiera Szczykutowicz dnia 01.03.2018 15:44
Są opinie, iż polska szkoła jest zamknięta na nowości. Ja niestety nie mam na to wpływu, mnie jeden z redaktorów, który przypadkiem natknął się na moją poezję, zaproponował wybranie krótkich wierszy do podanych mi tematów. Takie wiersze wzięto pod uwagę od kilku autorów, mój zestaw zwyciężył - otrzymałam ustną recenzję - "pani wiersze są bezkonkurencyjne, rewelacyjne" - byłam w euforii, a jednocześnie niedowierzałam. Uwyerzyłam w momencie otrzymania egzemplarzy autorskich.
Po wielu spotkaniach autorskich z młodzieżą szkolną w różnym wieku, przekonałam się, że zainteresowanie jest ogromne, duża aktywność uczniów. Swoje odczucia umieściłam w książce - "Poezja profiluje człowieka", która to książka jest dostępna, można ją kupić przez internet. Polecam.
Popieram zdanie Bernadetty33.
mgnienie dnia 02.03.2018 19:20
Gratuluję wyróżnienia.
Kazimiera Szczykutowicz dnia 03.03.2018 20:42
mgnienie
Bardzo dziękuję za gratulacje i serdecznie pozdeawiam.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Pajacyk
[www.pajacyk.pl]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Aktualności
OKP Festiwalu Litera...
VII OK Poezji dla Dz...
OKP "Środek Wyrazu" ...
XVIII Konkurs Litera...
REFLEKSY XVII Ogólno...
XXXIX OKL im. Mieczy...
Wyniki XLIV OKP "O L...
Informacja o blokadz...
XVIII OkP o "Cisową ...
V edycja OKP im. K. ...
Użytkownicy
Gości Online: 14
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 6 439
Nieaktywowani Użytkownicy: 0
Najnowszy Użytkownik: chimi

nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za treść wpisów
dokonywanych przez gości i użytkowników serwisu

PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE

copyright © korgo sp. z o.o.
witryna jako całość i poszczególne jej fragmenty podlegają ochronie w myśl prawa autorskiego
wykorzystywanie bez zgody właściciela całości lub fragmentów serwisu jest zabronione
serwis powstał wg pomysłu Piotra Kontka i Leszka Kolczyńskiego

70560968 Unikalnych wizyt

Powered by PHP-Fusion v6.01.7 © 2003-2005